2023年8月25日 星期五

又大一歲

 本來都預咗需要時間才能落腳,初心是:無論如何,寫書、讀書和看電影為先。

在香港的時候太多工作,朝早落田,下晝煮飯做家務,好多時候要接Freelance,四出遊走,之後要備課,預備一星期兩晚的課堂。當時成日同自己講,去到英國要靜下來讀書寫書睇電影。

到了四月,叫做真正落腳。從來沒有想過能擁有一間屋,門前泊車,有個細細地的後園,十五分鐘車程可以看海,三十分鐘車程就到古鎮,有湖景有山景,步調緩慢,做事專心。好耐未試過睇完一整本書,由頭到尾冇跳住讀,但過去一個月,已經睇咗《石牆生花》、《Hope of Ages Past》、《Humankind:  A hopeful history》,仲有睇咗好多戲,寫咗兩篇文畀《青芽兒》,雖然唔算好Productive,但係慢慢朝住初心進發。

直到某一晚,同細仔傾完電話,好多本來沒有憂心的事情又再浮現。於是,我好似著了魔的,覺得自己冇用、好想搵一份工,好似有份工先證明到自己一啲嘢。雖然見咗兩份工,但係每見一份工,我都會猶疑,我真係想做嗰份工嗎?除咗有穩定收入,我點解想做嗰份工?那種徬徨,唔係真實處境的困難。其實,唔使交租,有啲積蓄,兩個仔都成人,經濟壓力並唔係好大,我的生活甚至比好多本地人寬裕。但係,總之有一刻,突然失去咗安全感,好想屬於某一個機構。

原來,在一個唔熟悉的處境,先見到平時唔知的自己。以前在香港,成日覺得自己可以隨遇而安,憑雙手可以自主生活,努力做自己想做的事、整個宇宙都會幫你(係呀,牧羊少年),直到進入一種孤獨的狀態,先知內心深處仍然依賴外在的安全感。只不過人在香港的時候,那種外在保障很無形,自己一直沒有察覺。

另一個問題,亦都係沙特所講「他人即地獄」的處境。同細仔對話,便會將自己投入細仔(重要他者)的世界,父子之間,並唔係只有兒女會受到父母期望的影響,在緊密的親情中,父母都會受子女的期望影響,哪個愛兒女的父母不想提供更好的(物質)生活給子女?在愛的關係中,大家都有覊絆,不能單單成為理想中的自己。

雖然兩份工都話唔情,表面上係失望的,但內心深處,又有點竊喜。首先,當我想到真係要做嗰兩份工時,壓力便來了,我唔係真係咁鍾意揸車同僱主打交道。第二,如果要做全職,我可能要放底寫書的夢想。兩份工都失敗了,反而看清了初心,寄了信去公園古蹟做義工,做真係有興趣的事情。過去在香港的日子,我不是都是這樣活過來嗎?

先求祂的國和祂的義,天上的飛鳥也不種也不收。.又大一歲了,要再提醒自己活在信仰中。



沒有留言:

張貼留言