2023年9月12日 星期二

唔止義工咁簡單

在英國做義工,並非想像般容易。首先,網上報名,列明來意,點解想做義工?對義工有何期許?請列出兩位朋友給慈善組織了解閣下背景。諮詢人都要資格,至少認識你兩年,提供的電郵最好係公司電郵。經過一星期左右,收到慈善組織的邀請,可以去慈善店試做半晝,呢個環節叫Taster session,通常兩個鐘,但係我做咗三個鐘,做完之後,經理會拎住份check list,同你一齊回顧Taster session有冇完成必要的事項,例如說明消防、走火警、午膳安排、洗手間、揀衫、標價、替換貨品等等,如果全部都試過,經理會畀意見你,你都要畀返意見經理。我以為大家情投意合,便可以開始做義工。

昨日下午收到慈善店電郵,話可以進入下一個階段。原來仲未可以做義工,做義工之前要完成網上學習課程,讀完所有慈善店及零售服務相關的資料,還要回答簡單問題,如果少過80分,就要再答一次。睇完呢個電郵,我有少少驚訝,原來做義工要求咁嚴格,但洗濕了頭,無理由半途而廢,唯有報讀網上課程,希望盡快完成就算。

不過,當我進入自學課程之後,我就覺得好有意思,課程的第一課關於慈善組織的理念,講到創辦人見到倫敦的兒童問題,於是成立組織,先為兒童籌款,然後擴展至不同的弱勢社群,我聽朋友說,這個慈善店有為BNO香港人籌辦融入社群的活動。每完成一個課程,答對問題,就會收到一份電子證書(其實都幾有滿足感)。之後的課程包括:閉路電視使用指引、個人資料及私隱保障、平等多元及共融政策、自我防衛、義工約章、店舖流程、個人健康及安全。每一個單元,說明都好仔細,有啲問題,我亦都冇諗過。例如個人資料及私隱的部份,指引非常嚴謹,基本上任何人都不能以個人電子設備或在私人場所處理公務。我覺得對英國人來說比較容易,他們是出名的work life balance,好少人會帶工作返屋企做。如果真係在香港執行的話,後果會係點呢?

另外,平等多元及共融政策的說明都非常仔細,其中有個例子,就係若有員工因身體不適取得醫生同意,可以遲一個鐘頭返工(即十點鐘),但如果公司其他職員,沒有遷就該員工的需要,仍選擇朝早九點開會,便構成歧視。有很多話題,在工作場所是不能觸碰的,例如性別認同、宗教、族裔背景等等。我上年十月初初到英國的時候,便有一單大新聞,就是皇室顧問向一位黑人女性問及國籍問,引起軒然大波,新聞節錄如下:The late queen's lady-in-waiting has resigned and apologised after a black guest at a reception hosted by the queen consort was left feeling traumatised and violated after she questioned her repeatedly about where she really came from.The Guardian, 30/11/22我面試的時候,都被問及如何處理Equality, Diversity and Inclusion的問題,不過香港社會比較同質化,我真係講唔到具體經驗。所以,這個網上義工課程,補充咗好多我的不足,我都好認真完成。過咗冇耐,Phil打電話畀我:Congratulations,明天可以正式做義工了。

我覺得自己好好彩,在眾多的慈善店中,選了這間認真看待義務工作的組織,我覺得高要求對我來說也是一份尊重,如果繼續做義工的話,組織還會安排其他照顧兒童等免費課程給我報讀。都係嗰句:慢慢來,Slow and small progressthe problem is the solution



行過隔離屋,見到盛放的吊鐘花。

沒有留言:

張貼留言